29 Haziran 2011 Çarşamba

"Ayna Ayna Söyle Bana"




Bugün birlikte bir oyun oynayalım...Var mısınız...İnanın bana neşeli bir oyun olacak...Oyunumuzun adını BEN KİMİM olarak koydum...Sanırım yazıyı okuyup bitirdiğiniz de bu sorunun cevabını bulmuş olacaksınız ya da en azından bu konu üzerinde daha derin düşünmeye başlayacaksınız...Sakın endişelemeyin derin karakter analizi yapmayı düşünmüyorum:)))

Şöyle bir kendimize bakalım, herhangi bir yerde kendimizi takdim etmemiz durumunda kalsak, nasıl tanıtırırız kendimizi...Şimdi lütfen birkaç dakika düşünün ve bir kenara yazın  kendinizi nasıl tanıttığınızı.

Adımız, soyadımız, yaşımız, mesleğimiz, medeni durumumuz...Bunlar ilk anda söyleyiverdiklerimiz, öyle değil mi...

Varsayalım ki biraz daha kendimizi anlatma fırsatı ortaya çıktı...Bu durumda kendimizle biraz daha bilgi veririz, neler okuruz, neler izleriz, neler dinleriz.  Hangi sporu yapmayı severiz, tatile nereye gitmeyi severiz vb. gibi detaylar...Lütfen bunları da not edin.

Hadi biraz daha anlatalım, nelere güleriz, nelere üzülürüz, nelere öfkeleniriz...Hayatımız boyunca kendinizi en mutlu hissettiğiniz an ya da anlar hangileriydi...Peki ya canımızın en çok yandığı an hangisiydi...Peki başarılarımız ya da başarısızlıklarımız...

Kendimizi en güzel, en yakışıklı, en zinde ya da en yorgun hissettiğimiz anlar...Tekrar tekrar izleyip kahkahalarla güldüğümüz, göz yaşlarına boğulduğumuz ya da heyecanlanıp, hırslandığımız, repliklerini ezbere bildiğimiz filmleri de not edin bir kenara...Film müziklerini de unutmayalım lütfen...

Kendi kendinize olmayı sever misiniz, yoksa asla yalnız kalamayanlar klübünden misiniz...Eve girer girmez televizyonu mu açarsınız...Kalabalıkların içinde bir süre kalıp, kendi dünyanıza mı dönmek istersiniz.
.
.
.
Şimdi gidip kendimize bol sütlü güzel bir kahve yapıp, biraz soluklanalım...Yazdıklarımızı gözden geçirmeye başlayalım.

Bir kadın olabiliriz, bir erkek...Genç ya da yaş almış olabiliriz...Öğretmen, öğrenci, yönetici, bankacı, denetçi, sanatçı, işçi, memur, emekli, öğretim üyesi, diş hekimi...Bir eş, bir anne, bir baba, bir kardeş, bir evlat, bir arkadaş, bir sevgili olabiliriz...

Bunların hepsi bizim farklı farklı ortamlarda taktığımız şapkalar. Aynı zamanda bir eş, bir baba ya da anne, kardeş, yönetici, evlat, arkadaş, sevgili olabiliriz.

Kimi zaman mutlu, kimi zaman üzgün olan...Bazen kolayca öfkelenen, bazen nefret dolu olan...Bazen de sevgiyle dolup taşan...Kimi zaman huzurlu, kimi zaman kendinden nefret eden...


Eğer, tüm bunlar benim rollerim ve rollerimin gereği ise...

"AYNA AYNA SÖYLE BANA BEN KİMİM"


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder