28 Ocak 2011 Cuma

Siz Kimin Hayatını Yaşıyorsunuz?


"Genç adam öfkeyle anne ve babasına bağırıyordu...Beni rahat bırakın artık, ben sadece siz istediniz diye makine mühendisi oldum, yeter artık hayatıma müdahale etmeyi bırakın diyordu,gözleri dolu dolu olmuştu...Anne çaresizlikle babaya baktı, ona çok ağır gelmişti bu söz...Yıllardır biricik yavrularını iyi yetiştirmek için ne çok çabalamışlardı, sadece o mutlu olsun, her şeyin en iyisine sahip olsun diye nasıl kendi hayatlarından vazgeçmişlerdi....Karşılığında aldıkları mutsuz,kendilerini suçlayan bir evlat...Anne alttan almadı, sen ne istediğini bilmiyordun ki, hiçbir zaman bir idealin olmamıştı, biz de düşündük ki bu meslek sana uygun olacak, sen de kabul ettin, keşke direnseydin, karşımıza geçip bize ayaklarını yere vurup hayır istemiyorum deseydin. Olan oldu artık, şimdi ne yapmak istiyorsun, bunu söyle bize...Eyleme geç, öyle duruyorsun, neyi bekliyorsun...Senin bu hareketsizliğin beni sürekli endişelendiriyor, ne istiyorsun, kendine nasıl bir gelecek yaratmak istiyorsun...Genç adam, hiçbir şey istemiyorum, beni rahat bırakın diye bağırdı yeniden...Anne de hayat senin hayatın, biz kendi bildiğimizce sana yol göstermeye çalıştık, bundan sonra ister kendine acıyarak geçirirsin, ister kontrolü eline alır yaşamını kendin kurarsın dedi ve içeri kaçan eşinin yanına gitti...
Genç adam çaresizlik içinde oturduğu kolktuktan kalktı, gerçekten bilmiyordu ne istediğini, ne yapmak istiyordu, onu ne mutlu edecek, ne onun yaşama sıkı sıkı bağlanmasını sağlayacaktı...Aynanın karşısına geçti, boğazı düğüm düğüm olmuştu, gözyaşları dökülmesin diye gözünü bile kırpmadı, yaşam neden bu kadar zor olmak zorunda dedi kendi kendine, ailesine haksızlık ettiğini de biliyordu. Onlar her zaman sevgilerini, ilgilerini hiç esirgememişlerdi, en iyi okullarda okutmuşlar, bir dediğini iki etmemişlerdi, ama bu mesleği yapmak istemiyordu, ama ne istiyordu onu da bilmiyordu..."

Bu küçük öykü hepimize çok tanıdık geliyor değil mi? Çogumuz acaba kendi hayatımızı mı yoksa bize dikte edilen hayatlarımı yaşıyoruz... Kaç kez sorduk kendimize, ben gerçekten ne istiyorum, sürdürdüğüm hayat benim istediğim hayat mıdır?
Değiştirmek, yeni bir başlangıç yapmak neden bu kadar zor/zor mu acaba?








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder